Zgłoś naruszenie...
Wybierz jedną z poniższych opcji.
Ten komentarz dotyczy mnie lub znajomego:
atakuje mnie,
atakuje znajomego.
Komentarz dotyczy czegoś innego:
spam lub oszustwo,
propagowanie nienawiści,
przemoc lub krzywdzące zachowanie,
treść o charakterze erotycznym.
Napisz
PANEL

wiśniowy home koncept 31

wpisy na blogu

A kredytu ciągle brak...

Blog:  malagenia
Data dodania: 2017-05-24
wyślij wiadomość

Żyjemy w nerwowej atmosferze, gdyż nie mamy decyzji kredytowej a kwota o ktorą wnioskowałyśmy okazuje się byc za wysoka, pani w banku zaproponowala mniej i nie wiemy co robic. Przedtem mówiła coś innego, generalnie nie policzyła tego tak dokładnie jak się nam wydawało i teraz mamy problem, nie wiem czy nie szukac innego banku, decyzja będzie w piątek (chyba). Tak na marginesie mówienie klientowi, że jest za stary i dlaczego nie starał się o kredy wcześniej jest bardzo "profesjonalnym" podejściem do klienta ze strony banku. Na usta cisną się słowa, których tu nie przytoczę.

6Komentarze
Data dodania: 2017-05-24 21:11:53
Takie słowa to zwykły brak kultury ze strony tej Pani. Spróbować w innym banku nie zaszkodzi. Trzymam kciuki żeby wam się wszystko udało. pozdrawiam Lidka
odpowiedz
janiu85
Data dodania: 2017-05-25 06:25:04
Skorzystaj z doradców np. Open Finance. Ja mam takiego w Kielcach i już dużo razy pomógł załatwić lepsze warunki. To nic nie kosztuje
odpowiedz
Data dodania: 2017-05-25 10:05:40
My takimi zapytaniami narobilismy sobie tylko wiecej stresow. Nie wiedzielismy ze takie zapytanie w innym banku o zdolnosc i warunki gdzie podane byly nasze dane sprawia ze nasza wiarygodnosc w banku spada czytsk bik nam leci w dol i koniec końców mielismy problem z uzyskaniem kredytu. Wszysyko dograne, zlozyc tylko dokumenty w banku o kredyt i wtedy wyvhodzi ze bik nam polecial i.nie mamy juz nagle zdolnosci. Na szczescie dalo sie to ogarnac i kredyt mamy ale nerwowka byla straszna.
odpowiedz
janiu85
Data dodania: 2017-05-25 10:30:28
Wszystko zależy jak doradca podejdzie do tematu. Mi nigdy nie sprawdzali wcześniej BIK-a, tylko przy ostatecznym wyborze banku. Podałem swoje dany wraz z zarobkami i wydrukowany własny BIK i wtedy szukają najlepszej opcji i rzeczywiście takie się znajdują. Doradcy współpracują z bankami i wiedzą w jakim banku na co można sobie pozwolić.
odpowiedz
Odpowiedź do paulinaaniluap
Data dodania: 2017-05-25 11:14:23
Nam tez nie sprawdzali dlatego nawet nie pomyslelismy ze bik leci z samych zapytan. Sami ogarnialismy kredyt. Znajoma pracujaca w banku polecila nam kilka bankow gdzie wwarto pytać o taki kredyt.
odpowiedz
Odpowiedź do blog został usunięty
Data dodania: 2017-06-18 22:26:12
A u nas pani z Open Finance była gorzej przygotowana od nas i w sumie próbowała nam wcisnąć gorsza ofertę. najlepszą znaleźliśmy sami i mogliśmy po negocjować warunki. Braliśmy w banku PKO Hipotecznym za pośrednictwem PKO BP.
odpowiedz

Rozmyślania nad materiałem na ściany

Blog:  malagenia
Data dodania: 2017-05-20
wyślij wiadomość

Ponieważ muszę się czymś zając w czasie nerwowego oczekiwania na decyzję banku w sprawie naszego kredytu, oraz oczekiwania na zaprojektowanie płyty fundamentowej, która rzekomo "robi się" (już trzeci tydzień zresztą!), zaczęłam się zastanawiac nad materiałem na ściany naszego domu; niby w projekcie jest pustak ceramiczny poryzowany i z tego co widzę prawie wszyscy z niego budują, ja jednak cały czas mam w głowie silikaty, wiem, że są zimne, ale za to mają wiele innych zalet, przekonuje mnie ich prosty, ekologiczny skład, twardośc, dobra ochrona akustyczna, kumulacja ciepła. Czy ktoś może buduje z tego materiału, a może już wybudował i mieszka?

tagi
silikaty
14Komentarze
hk-31  
Data dodania: 2017-05-25 12:37:16
Ja też długi czas zastanawiałem się nad materiałami na ściany i z perspektywy czasu myślę że wybór jest prosty. Wybrałem bloczki gazobetonowe klejone na cienką spoinę - szybko się z nich muruje, są tańsze niż porotherm, łatwiej na nich i w nich cokolwiek zamocować i mają bardzo dobre współczynniki przenikania ciepła. Jedyne zagadnienie nad jakim się zastanawiałem była nasiąkliwość ale szybko mi to ktoś wytłumaczył - na przykrytym dachem budynku ocieplonym taką grubą warstwą styropianu nie ma się co tym przejmować bo materiał nie jest narażony na działanie wilgoci.
odpowiedz
jarekpankowski
Data dodania: 2017-05-30 07:42:38
materiał na ściany
Witam, też zastanawamy się nad ścianami i doszliśmy do wniosku, że najlepszy będzie keramzyt pod każdym wzgledem. Na dodatek są dwie możliwości, albo pustak, albo gotowe ściany prefabrykowane. Stawiane są w jeden dzień :). Keramzyt ma bardzo dużo zalet, jedna z najważniejszych to odporność na pleśń i grzyb. Poza tym bardzo dobra akustyka. Materiał jest ekologiczny. Po postawieniu ścian prefabrykowanych nie trzeba tynkować wystarczą gładzie. Sciany prefabrykowane mają 15cm grubości, więc mamy dodatkową powierzchnię :). Materiał choć w Polsce mało popularny to, warty przemyślenia. Widziliśmy HK-13 postawiony z płyty prefabrykowanej keramzytowej super sprawa a do tego te wszystkie zalety keramzytu. Pozdrawiam Jarek
odpowiedz
Data dodania: 2017-05-30 12:29:23
pustaki
Gazobeton jest fatalny akustycznie i cenowo na poziomie Porothermu - jak dobrze ponegocjować w składach.... :) Generalnie ceramika to jest lepszy materiał i fajniej się mieszka w takim domu - jest lepszy akustycznie, nie ma problemu z obciążaniem ścian szafkami.
odpowiedz
elsa3  
Data dodania: 2017-05-30 12:55:49
silikaty
my za tydzień ruszamy z budową i wybraliśmy silikaty,to że są ,,zimne" nam nie przeszkadza (przecież i tak się ociepla styropianem)a wszystkie inne zalety nas przekonują,pozdrawiam:)
odpowiedz
Data dodania: 2017-05-30 18:51:57
Materiał na sciany
Boże jak się cieszę, że ktoś wybrał silikaty, no nie mam z kim o nich porozmawiać, wszędzie tylko ta ceramika i beton komórkowy ewentualnie keramzytobeton. Możecie napisać coś więcej? Jaki materiał mieliście w projekcie ?
odpowiedz
Odpowiedź do elsa3
elsa3  
Data dodania: 2017-05-30 20:09:01
Mam podobne odczucia:) Mamy projekt z pracowni Dobre Domy - w projekcie były silikaty a fundamenty z bloczków keramzytowych - po długich przemyśleniach postanowiliśmy zostawić tak jak w oryginale. W najbliższych dniach będę zamawiać,zastanawiam się jeszcze nad tymi z wydrążonymi kanałami pod kable(np.silka E), ale wykonawcy i sprzedawcy raczej nie polecali-i tak trzeba kuć pod instalacje, a spasowanie bloczków,żeby otwory się pokrywały to dodatkowa niedogodność dla ekipy.
odpowiedz
Odpowiedź do malagenia
Data dodania: 2017-05-30 20:32:36
Materiał na sciany
A jaką będziecie mieli grubość ocieplenia, wełna czy styropian? U was wykonawcy nie kręcą nosem na silikaty (że ciężkie)?
odpowiedz
Odpowiedź do elsa3
elsa3  
Data dodania: 2017-05-31 16:02:34
Wg projektu mamy styro 16 c Termonium Fasada,jeszcze nie wiem,czy czegoś innego nie weźmiemy w tych samych parmetrach/ Wykonawca nie wybrzydzał (bałam się,że podniesie cenę) ale nie wiem czy na cienką spoinę będzie murował,bo coś mówił,że ciężko będzie...
odpowiedz
Odpowiedź do malagenia
Data dodania: 2017-05-31 21:20:13
silikaty
No właśnie nie wiem co na to powie mój wykonawca, bo widział projekt jak jeszcze był pustak ceramiczny. Generalnie jest tak, że wykonawcy przekonują nas do zmian, które tak naprawdę są na rękę im a nie nam (u mnie tak było ze stropem monolitycznym). A będziecie dawać spoiny pionowe ?
odpowiedz
Odpowiedź do elsa3
elsa3  
Data dodania: 2017-05-31 21:52:00
Co do spoin to pewnie się dowiem jak zaczną murować- sposób murowania byleby zgodny ze sztuką,niech sobie juz wybierze jak mu lepiej.Umowa podpisana, musi się firma wywiązać;)
odpowiedz
Odpowiedź do malagenia
Data dodania: 2017-05-31 21:58:43
silikaty
No to jeszcze mam pytanie z jakich bloczków budujecie, chodzi mi o grubość, 18 cm czy więcej (ściany zewnętrzne)?
odpowiedz
Odpowiedź do elsa3
elsa3  
Data dodania: 2017-06-01 12:23:01
ściany zewnętrzne mamy 24, wewnętrzne na parterze 12
odpowiedz
Odpowiedź do malagenia
Data dodania: 2017-06-13 14:22:21
Kto Wam bedzie robil płyte fudamentowa??? My wybralismy silikat
odpowiedz
Data dodania: 2017-06-13 19:50:12
Płyta fundamentowa
Piszę jeszcze raz bo chyba się wpis nie dodał, więc u nas płytę wykona firma zatrudniona do SSO + dach, dowiadywałam się u nich wcześniej i oni takie płyty już wykonywali, ponieważ mam ekipę dobrą (taką ma przynajmniej opinię), ale drogą, nie chciałam zatrudniać kogoś tylko do płyty, muszę "wykorzystać" tych których mam. Nie wiem tylko jaka będzie reakcja na zamianę pustaków na silikaty.
odpowiedz
Odpowiedź do praktyczny3a

CZARY, MARY stoi skrzynka.............

Blog:  malagenia
Data dodania: 2017-05-13
wyślij wiadomość

Niespodziewanie przy naszym ogrodzeniu stanęła skrzynka energetyczna - teraz pewnie przyjdzie rachunek i umowa z Enei. Skrzynkę zobaczyłam niejako przez przypadek, bo z racji odległości nie zawsze jestem na działce, zastanowił mnie fakt wycięcia otworu w siatce i umieszczenia tam skrzynki, myślałam, że skrzynkę stawia się przed ogrodzeniem.

4Komentarze
Data dodania: 2017-05-15 20:52:09
Gratulacje,a hmm ciekawe, że tak znienacka ;) My nadal czekamy, pamiętasz ile czasu minęło od podpisania umowy o przyłączenie ?
odpowiedz
Data dodania: 2017-05-15 21:26:46
Od podpisania umowy 1,5 miesiąca.
odpowiedz
Data dodania: 2017-05-15 23:22:34
To szybciutko, my w grudniu i nadal nie mamy 😒 Oby więcej takich niespodzianek na budowie 😀👍
odpowiedz
Odpowiedź do malagenia
Data dodania: 2017-05-16 08:47:31
To szybko bardzo macie przyłącze, u nas enea wyznaczyła sobie 11 miesięcy na budowę przyłącza. Malagenia koniecznie sprawdż w umowie o przyłaczenie do sieci ile masz czasu na podpisanie umowy o świadczenie usług i ile czasu na rozpoczęcie poboru, w naszej umowie są wyznaczone terminy i kary umowne, obsługuje nas Enea. pozdrawiam lidka
odpowiedz

Mamy kierownika !

Blog:  malagenia
Data dodania: 2017-05-10
wyślij wiadomość

Wczoraj udało się znaleźc wreszczie kierownika budowy (mam nadzieję, że nie ucieknie jak poprzedni) - ten wydaje się byc poukładany - cena 2400 zł. Wczoraj podpowiedział nam też przekształcenie działki rolnej w budowlaną (przed budową) o czym zapomniała wspomniec pani z banku, a dzisiaj to potwierdziła, inaczej będzie problem z kredytem - tu ukłony w stronę "naszego" rządu.

Trochę z innej beczki - zwiększy się nam powierzchnia użytkowa domu w części gospodarczej o 7m2, co mnie zaczęło dośc mocno martwic, a to przez pomysł oddzielenia garażu od domu (nie można niestety inaczej) - będzie zatem 151,5 m2.

6Komentarze
Data dodania: 2017-05-10 18:13:35
Podobno od 150m2 bank kwalifikuje domy jako duże :) więc będziecie mieć duży dom ;) Fajnie, przekształcić działkę z rolnej na budowlaną, ale wtedy wzrastają koszty podatku od nieruchomości... więc nie koniecznie to się musi opłacać. Zanim przekształcicie sprawdźcie czy ten zapis faktycznie będzie problemem (tutaj sprawa kwoty kredytu do wartości działki). U nas też był ten problem, bo mamy rolną. Najpierw nam mówili, że nic tylko podzielić i zrobić budowlaną i takie tam pierdoły, a jednak się udało bez tego. A kredyt dostaliśmy taki jak chcieliśmy bez problemu.
odpowiedz
Data dodania: 2017-05-11 17:58:44
Przekształcenie samo w sobie nie zwiększa podatku. Tu jest tylko mowa o przeznaczeniu działki. Podatek wzrośnie jeśli po wybudowaniu domu trzeba będzie zmienić użytek na budowalny
odpowiedz
Odpowiedź do naszpoliklet
Data dodania: 2017-05-12 19:00:17
Zgadza się, podatek płacisz od budynku, ale jak masz budynek mieszkalny na działce rolnej, to jest inna stawka, a jak na budowlanej to inna. Warto się dopytać....
odpowiedz
Odpowiedź do areksz23
Data dodania: 2017-05-12 21:45:01
Doprecyzuje swoja odpowiedz ;) 1.Zeby dostac pozwolenie na budowe potrzeba przeksztalcic dzialke na budowlana (jest to zmiana przeznaczenia dzialki- nie jest to jednoznaczne ze zmiana uzytku) 2. Po wybudowaniu budynku nastepuje zmiana uzytku na budowlany( jest to zwiazane ze wzrostem podatku) lub budowlany na roli (mniejszy podatek, jednak tez uzytek jest przeznaczony dla rolnikow). Teraz wszystko powinno byc jasno wytlumaczone ;)
odpowiedz
Odpowiedź do naszpoliklet
bielapl  
Data dodania: 2017-06-19 08:48:03
A ja mam rolną ale MPZP mowi ze mozna tam budowac domy jednorodzinne i nie trzeba było przekształcać działki żeby dostać pozwolenie
odpowiedz
Odpowiedź do areksz23
Data dodania: 2017-06-21 18:30:55
dokładnie, u mnie też tak jest. :) i o tym mówiłam wcześniej
odpowiedz
Odpowiedź do bielapl

Banki rządzą...

Blog:  malagenia
Data dodania: 2017-05-08
wyślij wiadomość

Dzisiaj odbyłam pielgrzymkę (kolejną) do banku w którym staramy sie o kredyt na budowę i jestem lekko załamana - od zeszłego roku wiele się zmieniło - oczywiście na niekorzyśc klienta a nie banku. Oprocentowanie wzrosło, marża wzrosła, rata wzrosła, ja się postarzałam (to też problem). Generalnie miła Pani zaproponowała nam ratę w wysokości 2600 zł miesięcznie co jest dla mnie kwotą nie do przyjęcia, będziemy musiały zatem zmniejszyc kwotę kredytu i trzeba się będzie mocno nagłowic skąd wziąc brakującą resztę, acha- posiadanie 30 arowej działki to dla banku za mało. Przy okazji wyszło na jaw, że na pozwoleniu na budowę oraz wydanych warunkach zabudowy konieczna jest pieczątka o treści  "decyzja ostateczna" - znowu więc trzeba było zawędrowac do dwóch referatów w urzędzie miasta.

1Komentarze
Data dodania: 2017-05-08 18:45:44
tak, pamiętam... u nas też była sprawa tej pieczątki... uczulali nas od razu w banku, że musi być taki cuś przystawiony... heh... no z kredytami nie jest łatwo... wiem coś o tym... my mamy działkę rolną i w zeszłym roku dosięgnęła nas 'dobra zmiana polityczna".... i budowa odwlekła się o dobre pół roku.... Na ile lat chcecie kredyt? Nas w banku Pani uświadomiła, że dla banku optymalnym i opłacalnym czasem kredytowania jest 30 lat, powyżej tego czasu odsetki i opłaty znacznie wzrastają. Warto więc poprosić o symulacje, na krótszy okres, bo niby kwota kredytu na krócej rozłożona, ale odsetki sporo mniejsze i może wyjść całkiem nieźle. Najtańsza jest wersja z ratami malejącymi, ale początki to masakra :( Pomyślcie o tym bardzo dobrze.... mamy takich znajomych, którzy wzięli mniejszy kredyt bo się bali, że za duże raty, pieniążków na budowę nie starczyło i teraz jest masakra.... bo żadnego dodatkowego kredytu nie dostaną, bo im zdolność nie wychodzi, bank im nie chce podnieść z tego samego powodu i ani domu, ani kasy :( Aaaa i jeszcze jedno... bank wypłaca kasę w transzach... u nas jest tak, że jak w którymś momencie skończymy dom, a np. ostatnia transza nie zostanie wypłacona, to możemy z niej zrezygnować i zmniejsza nam się kredyt. Życzę powodzenia! I podjęcia dobrej decyzji.
odpowiedz
malagenia
ranga - mojabudowa.pl elita
Wyślij wiadomość do autora OBSERWUJ BLOGA
statystyki bloga
Odwiedzin bloga: 92439
Komentarzy: 440
Obserwują: 77
On-line: 9
Wpisów: 99 Galeria zdjęć: 114
Projekt HOME KONCEPT-31
BUDYNEK- dom wolno stojący , parterowy bez poddasza bez piwnicy
TECHNOLOGIA - murowana
MIEJSCE BUDOWY - Polska
ETAP BUDOWY - II - Parter
ARCHIWUM WPISÓW
2020 maj
2020 kwiecień
2020 marzec
2020 luty
2020 styczeń
2019 listopad
2019 sierpień
2019 lipiec
2019 czerwiec
2019 kwiecień
2019 luty
2019 styczeń
2018 grudzień
2018 listopad
2018 październik
2018 wrzesień
2018 sierpień
2018 czerwiec
2018 maj
2018 marzec
2018 luty
2018 styczeń
2017 listopad
2017 październik
2017 wrzesień
2017 sierpień
2017 lipiec
2017 czerwiec
2017 maj
2017 kwiecień
2017 marzec
2017 luty
2017 styczeń
2016 grudzień

OBECNIE NA BLOGU
6 niezalogowanych użytkowników